[REVIEW] SNP PREP CICARONIC CLEANSING FOAM, CICARONIC TONING ESSENCE, PEPTARONIC SERUM, VITARONIC GEL CREAM

by - 00.59


Setelah kemarin sempat lihat story instagramnya @stefanytalita, akhirnya rasa penasaranku memuncak juga sama produk yang digunakan kak stef, jujur ibu beranak dua ini masih bisa banget makeup plus skincare'an di kala sibuk-sibuknya ngurus anak, rumah, dan kerjaan. Kadang, ini jadi motivasi ku juga sih, walaupun udah jadi mak-mak, tetap ga boleh lupa sama diri sendiri. True?

Yesterday I saw instagram story @stefanytalita, and I really curious to this product that she used,  honestly she can really do her make up even she is busy with her children. Sometimes it motivated me to do that because I'm a mother too. 

Terlebih kalau mengingat umur yang semakin bertambah, rasanya perlu fokus untuk menggunakan skincare secara rutin terutama yang bisa menyamarkan aging & meningkatkan elastisitas kulit. Jiwa menolak tua ku mulai keluar & dari banyaknya pilihan produk, aku cukup tertarik dengan brand SNP,  karena aku lihat SNP ini masih tergolong ringan di kulit sensitive & acne prone seperti aku, plus kak stef juga sempat pakai SNP, jadinya cus lah cobain hihi~ 

When getting old, I think I need to use skincare that can hide aging and increase skin elasticity. From many products I'm interested with SNP because SNP still relativly light for sensitive skin & acne prone like me.

Sebelumnya apa sih SNP itu? SNP adalah singkatan dari Shining Nature Purity, dimana merupakan brand Korea yang sudah masuk ke Indonesia sejak 2018 kemarin. Dulu, SNP ini sempat booming dengan animal masknya, aku sendiri pernah beli juga animal masknya karena motifnya yang cute & harganya yang murah. Kalian yang tau animal masknya, ngerasa kan kalau makin tua? Ada kali sekitar 6 tahun yang lalu aku beli animal masknya, di jaman baru lulus SMA & centil rajin pakai sheetmask haha~ Sekarang, SNP makin berkembang dan punya banyak line skincare yang disesuaikan untuk berbagai jenis & kebutuhan kulit masing-masing~

What is SNP? SNP stand for Shining Nature Purity, SNP is korean brand that coming to indonesia since 2018. SNP was booming with animal mask, I have bought animal mask because it have cute theme & reasonable price. Their animal mask was popular six years ago and I used it everyday when I still in senior high school. Now SNP getting more line skincare that suitable for many skin.


Produk yang aku coba ini merupakan SNP Prep Line yang terdiri dari SNP Prep Peptaronic, Cicaronic dan Vitaronic. Ketiga line ini berbeda, namun bisa digabungkan menjadi satu rangkaian skincare yang dapat disesuaikan untuk kebutuhan kulit. Bisa disimpulkan, SNP Prep ini semacam series untuk kulit sensitif tapi bisa untuk ke kulit yang aging dengan menggunakan Peptaronic, bisa ke kulit yang acne dengan menggunakan Cicaronic, dan bisa ke kulit yang kusam dengan menggunakan Vitaronic. 

The product that I tried is the SNP Prep Line which consist of SNP Prep Peptaronic,Cicaronic and Vitaronic. These three lines are different, but can be combined into one skincare that suitable for any skin. SNP Prep is kind of series for sensitive skin but can be used for aging skin with Peptaronic, can be used for acne skin with Cicaronic, can be used for dull skin using Vitaronic

Misal nih ya, kulit kalian sensitive namun kering, kalian bisa menggabungkan rangkaian Cicaronic, dan Peptaronic, seperti menggunakan Toning Essencenya Cicaronic, dan Gel Creamnya Vitaronic sebagai moisturizer. Kalau kulit kering namun ingin tampak cerah? Kalian bisa menggunakan rangkaian Peptaronic dan Vitaronic, seperti serum dari Peptaronic dan Gel Cream dari Vitaronic sebagai moisturizer. 

For example, your skin is sensitive but dry, you can combined cicaronic and Peptaronic, you use cicaronic as toning Essence, and Vitaronic as moisturizer. If your skin dry but want to look bright you can use peptaronc and vitaronic, like serum from peptaronic and gel from vitaronic as moisturizer.

Sama seperti aku yang menggunakan gabungan dari SNP Prep yakni SNP Prep Cicaronic Cleansing Foam, SNP Prep Cicaronic Toning Essence, SNP Prep Peptaronic Serum, dan SNP Prep Vitaronic Gel Cream. FYI, Vitaronic Gel Cream ini merupakan produk terbaru SNP Prep Vitaronic series yang akan launching pada 16 Desember 2020. Nah, untuk yang Vitaronic ini juga merupakan series lanjutan dari SNP Prep Peptaronic & SNP Prep Cicaronic yang sudah booming saat launching di bulan Maret & Oktober 2020. 

Just like me using combination of SNP Prep Cicaronic Cleansing Foam,SNP Prep Cicaronic Toning Essence, SNP Prep Peptaronic Serum, and SNP Prep Vitaronic Gel Cream. FYI, Vitaronic Gel Cream is the newest product of SNP Prep Vitaronic series which will be launched December 16 2020.

Yang unik dari SNP Prep Line ini adalah nama series mereka itu merupakan singkatan dari bahan utama yang ada pada produknya. Seperti, Cicaronic yang bahan utamanya terdiri dari Centella Asiatica & Hyaluronic Acid. Peptaronic yang bahan utamanya terdiri dari Peptide & Hyaluronic Acid serta Vitaronic yang bahan utamanya terdiri dari Vitamin C & Hyaluronic Acid.

What is unique about SNP prep line is that their series name is an abbreviation of the main ingredients in the product. For example Cicaronic which main ingredients consist of Centella Asiatica & Hyaluronic Acid. Preptaronic whose main ingredients consist of Peptide & Hyaluronic Acid and Vitaronic whose main ingredients consist of Vitamin C & Hyaluronic Acid.

Hyaluronic Acid

Hyaluronic Acid ini merupakan senyawa asam hialuronat yang sebenarnya sudah ada dalam tubuh kita masing-masing, namun jumlahnya terus berkurang seiring bertambahnya usia. Fungsi utamanya yakni menahan air yang ada dalam jaringan kulit. Makanya, hyaluronic acid ini mampu menghidrasi kulit, memberikan kelembapan lebih dalam pada lapisan kulit, meningkatkan kelembapan kulit secara intensif, dan menjaga elastisitas kulit. Karena jumlahnya yang terus berkurang tadi, makanya hyaluronic acid ini diperlukan banget dalam kandungan skincare. 

Hyaluronic Acid is a acid compund that is actually already present in our respective bodies, but it will be decreased during with age. Main function of it is to hold water in our skin and able to hydrate the skin,provide deeper moisture to the skin layer, increase skin moisture intensivly, and skin elasticity. Because the amount continues to decrease, that's why Hyaluronic acid is realy needed in skin care content.

Centella Asiatica 

Centella Asiatica ini merupakan jenis daun/tanaman herbal yang mengandung bioaktif sebagai antioksidan, antimikroba, dan antivirus. Di China sendiri sudah banyak yang menggunakan ingredients ini untuk pengobatan tradisional. Selain itu, Centella Asiatica ini juga bisa menyembuhkan luka pada kulit, seperti tergores, luka bakar, dan tentunya juga bisa untuk jerawat. Centella Asiatica bisa meningkatkan produksi kolagen dalam kulit yang jumlahnya terus berkurang seiring bertambahnya umur. Ga heran kan, kandungan ini sering kita temui pada produk-produk aging atau acne. 

Centella Asiatica is type of leaf/herbal that contains bioactives as antioxidant, anti microbiants, and antivirus. In China, many of them use these ingeridients as traditional medecine. Centella asiatica can also heal wounds on the skin, such as scratches, burn and o course it can be used for acne. Centella Asiatica can increase the production of collagen in the skin, which it will decreased during aging. This content often found in aging or acne product.

Peptides

Peptides ini salah satu ingredients hero dalam anti aging. Aku inget banget dulu kak Affi Assegaf Female Daily share kalau beliau suka banget sama ingredients ini, dan manfaatnya cukup besar pada produk anti aging. Peptides ini dapat merangsang pertumbuhan kolagen dalam kulit, sehingga elastisitas dan kekencangan kulit dapat terjaga. So, kalau kalian pengen awet muda, cobalah cari skincare yang ada kandungan peptidesnya hehe~ 

Peptides is one of the best anti aging ingredients. I remembered Affi Assegaf Female Daily share if she like this ingredients, and they have quite a lot of benefits on anti aging products. Peptides can stimulate collagen growth in the skin so that skin elasticity can be maintained.

Vitamin C 

Vitamin C ini sudah ga asing ya, karena memang sering kita jumpai di produk minuman atau suplemen. Sama halnya di skincare, vitamin c merupakan sumber antioksidan yang tidak hanya bagus untuk tubuh, melainkan juga bagus untuk kulit. Vitamin C mampu melindungi kulit dari kerusakan sel akibat radikal bebas seperti polusi udara, asap rokok, dan juga sinar matahari. Vitamin C dapat mencegah terbentuknya flek hitam, mencerahkan kulit, dan menunjang produksi kolagen yang berpengaruh pada elastisitas kulit. 

Vitamin C we often see it in beverage or supplement products. Likewise in skincare, Vitamin C is source of antioxidants that are not only good for the body, but also good for the skin. Vitamin C is able to protect skin from cell damaged such as air pollution, cigarette smoke, and also sunlight. Vitamin C can prevent the black spot, brigthen the skin and support collagen production which affect skin elasticity.

Bisa dibayangkan dong ya, kalau 4 key ingredients diatas digabungkan pemakaiannya & hasilnya akan seperti apa di kulit hehe~ Selain itu, kandungan dari SNP Prep Skincare seperti SNP Prep Cicaronic Cleansing Foam, Toning Essence, Peptaronic Serum, dan Vitaronic Gel Cream juga cocok untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Aku sendiri tau gimana susahnya cari skincare untuk kulit sensitif karena keterbatasan produk untuk kulit sensitif. Tapi sekarang, kulit sensitif juga bisa punya kulit yang lembap & cerah karena bisa menggunakan rangkaian SNP Prep. 

Can you imagined if the 4 key of ingredients above are combined. The ingredients of SNP Prep Skincare such as SNP Prep Cicaroic Cleansing foam, Toning Essence, Peptaronic Serum, and Vitaronic Gel Cream also suitable for all skin types including sensitive skin. I know how difficult it is to find skin care for sensitive skin because limitation of products. But now, sensitive skin can also have bright and moist skin because you can use SNP Prep.

SNP Prep Cicaronic Cleansing Foam [9/10]


Product Desc: 

Sabun cuci muka dengan kandungan Centella Asiatica dan 3 lapis Hyaluronic Acids yang berfungsi untuk melembabkan & menenangkan kulit yang lelah. Diformulasikan untuk kulit sensitif, dapat menenangkan kulit yang iritasi. Dapat membantu mengurangi minyak berlebih pada wajah namun tetap menjaga kelembapan pada kulit. 

Face wash containing Centella Asiatica and 3 alyers of Hyaluronic Acid which helps to moisturize & give nutrient to tired skin. Formulated for sensitive skin, irritated skin. Can help reduce excess oil on the face while maintaining moisture on the skin.

3 Layers Hyaluronic Acids: Memberikan kelembapan lebih dalam pada lapisan kulit. 

Centella Asiatica: Mencegah kerusakan kulit secara efektif & merawat kulit iritasi. 

3 Layers Hyaluronic Acids : Provides deeper moisture to the skin layers

Centella Asiatica : Effectively prevents skin damaged and treats irritated skin

Net: 180ml

Price: IDR 180.000 

Packaging, dikemas dalam tube berwarna hijau mint dengan sentuhan putih yang terkesan clean, simple, dan modern. Pertama kali liat kemasannya aku ngerasa kalau cleanser ini besar banget, karena isinya pun juga banyak ya, jadi hemat banget untuk beberapa bulan ke depan & ini memang cocok untuk di kamar mandi aja dan not travel friendly. 

The packaging is package with green mint tube with a white touch that's look clean, simple, and modern. The first time I saw the packaging, I felt this cleanser was really big, it was suitabe for bathroom and not traveling.

Teksturnya, cukup creamy, ringan, gampang dibuat foam, dan busanya tidak terlalu banyak. Sewaktu diaplikasikan ke wajah tidak ada cool sensation, dan rasanya seperti cleanser pada umumnya. Yang aku suka adalah wanginya yang kalem, natural, dan menenangkan pikiran. SNP Prep Cicaronic cleansing foam ini merupakan produk cleansing foam satu-satunya yang ada pada rangkaian SNP Prep Cicaronic. 

Cara pemakaian: Ambil secukupnya, usapkan pada seluruh wajah, bilas dengan air. 

The texture, quite creamy, light, easy to make foam but not too much. when applied to the face, there is no cool sensation, and it feels like normal cleanser. what i like is it calm, natural, and calming scent. SNP Prep Cicaronic cleansing foam is the only cleansing foam product in the SNP Prep Cicaronic series.

How to use : Take an appropriate amount, wipe the entire face, rinse with water. 

Cleansing foam ini rasanya ringan, dan foamnya lembut banget dikulitku. Seriously, selembut itu aku sampai notice karena feel aku cuci muka dengan cleansing foam biasanya beda dengan Cicaronic cleansing foam ini. Kulit kasar/kering ku seketika jadi lembut saat foamnya menyentuh kulit, & mudah juga untuk diratakan ke seluruh wajah karena foamnya lembut atau ga keset sama sekali. 

This cleansing foam feels light, and the foam is really soft from my skin. Seriously, it feels really soft it's different when I wash my face with other cleansing foam. My rough / dry skin instanly become soft when the foam touch the skin, and it also easy to aplly it all over the face because the foam is soft or ot mat at all. 

Setelah menggunakan SNP Prep Cicaronic cleansing foam ini, aku jadi lebih semangat cuci muka karena memang suka banget dengan foamnya yang lembut di kulit sensitif/acne prone seperti aku. Wajah juga terlihat cerah, bersih, lembab, dan tentunya ga bikin kering sama sekali. Overall, ini jadi cleansing foam kesukaan aku karena selain foamnya yang lembut, isinya juga banyak, jadi bener-bener ekonomis. 

After using SNP Prep Cicaronic cleansing foam, I became more enthusiast to wash my face because I really like the foam which is soft on sensitive skin / acne prone like me. The face also look bright, clean, moist, and of course it doesn't dry out at all. Overall, this is my favourite cleansing foam because apart from the soft foam, it also has a lot of contents, so it's really economic.

SNP Prep Cicaronic Toning Essence [8.5/10]


Product Desc: 

Toner yang diformulasikan untuk kulit sensitif yang dapat menenangkan dan merestorasi kulit, mengembalikan kelembapan kulit lelah dan sensitive serta memberikan energi pada kulit, dengan formula Hypoallergenic untuk kulit sensitif agar kulit terlihat lebih segar dan bersih.

Toner formulated for sensitive skin that can soothe and restore skin, restore moist and sensitive skin and provide energy to the skin, With a Hypoallergenic formula for sensitive skin so that the skin looks fresher and cleaner. 

3 Layers Hyaluronic Acids: Memberikan kelembapan lebih dalam pada lapisan kulit.

Centella Asiatica: Mencegah kerusakan kulit secara efektif & merawat kulit iritasi. 

3 Layers Hyaluronic Acids : Provides deeper moisture to the skin layers.

Centella Asiatica : Effectively prevents skin damage & treats irritated skin.

Net: 220ml

Price: IDR 180.000

Packaging, dikemas dalam botol fliptop berukuran medium yang dilengkapi dengan box luar. Untuk keterangan produk seperti expired, cara pemakaian, manfaat, bisa kita lihat pada box luar kemasannya. Karena isinya cukup banyak, jadi toner ini lebih lama jangka waktu pemakaiannya & lebih hemat. 

Packaging, packed in medium sized fliptop bottles equipped with an outer box. For product information such as expiration date, how to use it, benefits, we can see from the outer box of the packaging. The volume is quite a lot, so this toner has a longer usage period & is more efficient (economically). 

Teksturnya, berupa cairan yang berwarna bening agak keruh dengan wangi herbal mint yang menyegarkan. Wanginya bisa dibilang hampir mirip seperti wangi cleansing foamnya karena memang sama series. Kalau dilihat dari namanya toning essence, mungkin sebagian beauties akan bingung ya, ini sebenarnya toner apa essence ya, menurutku Cicaronic Toning Essence ini menggabungkan keduanya, sehingga bisa sebagai toner sekaligus essence, jadi lebih praktis digunakan.  

The texture is clear, slightly cloudy liquid with a refreshing mint herbal scent. the scent  almost similar to the fragrance of cleansig foam because it is on the same series. Maybe you will confused this is actually toner or essence, I think this cicaronic toning essence combines the two, so it can be a toner as well as an essence , so it's more practical use.

 Cara pemakaian: 

  1. Teteskan toner secukupnya pada telapak tangan
  2. Ratakanlah toner pada seluruh wajah
  3. Tepuk-tepuk toner pada wajah agar terserap maksimal
How to use :
  1. Put enough toner on the palm 
  2. Wipe all the toner to the face
  3. Pat the toner on the face so that it is absorbed optimally

Aku sendiri menggunakan toner ini biasa dengan kapas silcot, agar penggunaan tonernya lebih hemat, dan lebih meresap ke dalam kulit dengan dibiarkan beberapa detik. Selain itu, bisa juga digunakan dengan Compressed Paper Mask Sheet, sebagai DIY Sheet Mask. 

I used this toner with silcot cotton, so that the toner use is more effecient and it penetrates more into the skin by leavig it for a few second. Besides that, it also can be used with a compressed paper mask sheet, as DIY sheet mask.


Ketika diaplikasikan ke kulit, toner ini terasa ringan, cepat meresap & tidak lengket di kulit. Feelnya segar dan nyaman di kulit, tidak ada cooling sensation namun terasa fresh. Setelah digunakan, wajah terasa lembab, halus, dan lembut. Cukup memberikan soothing pada kulit yang kemerahan dan siap untuk menerima skincare selanjutnya. 

When applied to the skin, this toner feels light, absorbs quickly and dosen't stick to the skin. It feels fresh and comfortable on the skin, no cooling sensation but feels fresh. After use, the face feels moisturised,smooth,and soft. It is enough to provide soothing to the reddish ski and ready to receive the next skincare. 

SNP Prep Peptaronic Serum [9.5/10]



Product Desc: 

Serum yang menghidrasi kulit dengan ekstra dan menutrisi kulit, isi lebih banyak sehingga bisa digunakan pada seluruh bagian tubuh (head to toe serum). Menjaga kelembapan dan merawat vitalitas kulit wajah. 

Serum that hydrates the skin with extra and nourishes the skin, contains lots of serum so it can be used on all parts of the body (head to toe serum). Maintain moisture and care for the vitality of facial skin.


5 Jenis Hyaluronic Acid: Meningkatkan kelembapan kulit secara intensif tanpa lengket. 

6 Jenis Peptides: Meningkatkan elastisitas kulit dan menyegarkan kulit. 

5 Types of Hyaluronic Acid: Increases skin moisture intensively without sticking.

6 Types of Peptides: Increase skin elasticity and refresh skin.


Net: 220ml 

Price: IDR 160.000 


Packaging, dikemas dalam botol tube fliptop bernuansa pink putih yang dilengkapi box luar kemasan. Jujur ini unik banget sih packagingnya, karena jarang banget serum dikemas dalam botol tube, biasanya kan lebih ke pump atau drops, but ini beneran botol gede yang isinya juga banyak. Karena isinya banyak jadi pakainya pun ga terlalu takut cepet habis ya, malah ini bisa digunakan untuk semua bagian tubuh. 

Packaging, packaged in fliptop tube bottles with pink and white nuances equipped with an outer packaging box. To be honest, the packaging is really unique, because serum is rarely packed in tube bottles, usually more to pumps or drops, but this is really a big bottle with a lot of contents. Because it contains a lot of content, so you are not too afraid to use it quickly, yes, in fact it can be used for all parts of the body.

Aku sendiri sih cuma pakai untuk bagian wajah ya, karena ga biasa aja serum digunain ke tangan atau kaki, tapi kalau ada bekas luka atau masalah kulit tubuh lain, ga menutup kemungkinan untuk aku aplikasikan juga ke bagian tersebut. 

I only use it for the face, because I am not used to apply the serum on the hands or feet, but if there are any scars or other skin problems on the body, it doesn't rule out the possibility for me to also apply it to that part.


Tekstur, berupa gel bening yang cepat meresap & dingin sewaktu mengenai kulit wajah. Sumpah, ini serum teringan dan ternyaman yang pernah aku coba. Mirip aloe vera gel, tapi ini serum. Wanginya enak, seperti wangi rose yang bercampur jenis bunga lain, agak strong namun ga menyengat di hidung. 

Cara pakai: Tuangkan serum secukupnya ditangan, lalu pijatkan ke wajah hingga merata. 

Texture, like a clear gel that quickly absorbs & cools when it hits facial skin. I swear, this is the lightest and most comfortable serum I've ever tried. It's like aloe vera gel, but it's a serum. It smells good, like the fragrance of rose mixed with other types of flowers, a bit strong but doesn't sting the nose.

How to use: Pour enough serum into your hands, then massage it into your face until evenly distributed.

Ketika diaplikasikan ke kulit, gelnya ringan, mudah diratakan ke wajah, terasa sejuk, dan adem dikulit. Saking dinginnya dikulit, aku ga notice kalau ini serum, justru lebih ke soothing gel ya. Setelah digunakan, wajah jadi lembab, kenyal, lembut, dan glowing. Yang aku suka, glowingnya itu langsung terlihat setelah penggunaan, jadi bisa digunakan sebagai base make up, karena efek glowingnya tadi.

When applied to the skin, the gel is light, easy to apply to the face, feels cool, and cools the skin. It was so cold on my skin that I didn't notice that it was a serum, it was more of a soothing gel. After use, the face is moisturised, supple, soft, and glowing. What I like is that the glowing looks immediately after use, so it can be used as a base make up, because of the glowing effect earlier 

Selain glowing, serum ini membuat wajah terlihat poreless juga. Cairan gel beningnya seperti membentuk lapisan kulit baru yang membuat kulit terlihat sehat, fresh, dan cerah. Baru ini aku ketemu serum yang efeknya langsung boost di wajah, dan seketika aku ngerasa kalau wajah mirip kaya aktris korean drama yang bare face. Seriously, sesuka itu dengan serum ini! 

Besides glowing, this serum also makes your face look poreless. The clear gel liquid looks like it forms a new layer of skin that makes skin look healthy, fresh, and bright. Recently, I met a serum that has a direct effect on my face, and I immediately felt that my face looked like a bare face Korean drama actress. Seriously, I like it with this serum!

Di bagian kulit yang kemerahan atau berjerawat juga ga perih, tapi lebih memberikan calming. Bagian kulit yang kering pun juga jadi lembut setelah menggunakan serum ini. Karena suka juga dengan efek glowingnya, ini cocok juga dijadikan sleeping mask. 

The skin that is reddish or pimpled doesn't hurt either, but it provides more calming. The dry skin also becomes soft after using this serum. Because you also like the glowing effect, this is also a suitable sleeping mask.


SNP Prep Vitaronic Gel Cream [9/10] 



Product Desc: 

Krim wajah yang mencerahkan, memudarkan noda pada wajah, melembapkan, dan memberikan vitamin pada kulit kering dan kusam. 

Face cream that brightens, fades blemishes, moisturizes, and provides vitamins to dry and dull skin.


Vitamin C: Mengembalikan vitalitas kulit dan mencerahkan kulit. 

3 Layers Hyaluronic Acids: Melembapkan kulit dan menjaga elastisitas kulit. 

Vitamin C: Restores skin vitality and brightens skin.

3 Layers Hyaluronic Acids: Moisturizes skin and maintains skin elasticity.

Net: 50ml

Price: IDR 180.000


Packaging, dikemas dalam tube bernuansa kuning dan putih, yang disertai tutup ulir dan dilengkapi dengan box luar kemasan. Kemasannya cukup handy, tidak makan tempat, dan gampang untuk dibawa bepergian.

Packaging, packaged in a yellow and white nuanced tube, which is accompanied by a screw cap and an outer box. The packaging is quite handy, takes up space, and is easy to carry around

Tekstur, berupa gel cream berwarna putih keruh yang memiliki wangi soft lemon dan citrus. Gel creamnya sendiri sangat lembut, fluffy, dan wanginya tahan lama di wajah. Ketika diaplikasikan ke wajah, gel cream ini mudah meresap, ada sensasi sejuk di kulit, dan setelahnya wajah terasa sangat lembab. 

Cara pakai: Ambil cream secukupnya dari tube, kemudian ratakan diwajah hingga menyerap.  

Texture, cloudy white gel cream that has a soft lemon and citrus fragrance. The gel cream itself is very soft, fluffy, and has a long lasting fragrance on the face. When applied to the face, this gel cream is easily absorbed, there is a cool sensation on the skin, and after that the face feels very moist.

How to use: Take an appropriate amount of cream from the tube, then smooth over the face until it is absorbed.

Yang aku suka dari produk ini adalah setelah gel creamnya meresap sempurna, kulit terlihat glowing dan cerah, benar seperti klaimnya. Menurutku, gel cream ini seperti memberikan lapisan pelindung juga pada kulit agar tetap lembab, halus, dan lembut. Finishnya benar-benar canti sekali di wajah, terlihat glow yang natural, sehat, dan bening. 

What I like about this product is that after the gel cream is completely absorbed, the skin looks glowing and bright, just like the claim. In my opinion, this gel cream also gives a protective layer to the skin to keep it moist, smooth, and soft. The finish is really beautiful on the face, looks like a natural glow, healthy, and clear.

Selain itu, gel cream ini tidak langsung meresap ke wajah setelah diaplikasikan ya, melainkan butuh waktu beberapa saat agar terserap sempurna. Feelnya juga tidak lengket, kulit seperti terhidrasi dengan baik, fresh, dan melembapkan tanpa mudah kering di wajah. Seketika, kulit bruntusan dan kering pun jadi lebih calming & tersamarkan dengan Vitaronic Gel Cream ini. 

This gel cream does not immediately sink into the face after application, but it takes a while for it to be fully absorbed. The feeling is also not sticky, the skin looks like it is well hydrated, fresh, and moisturized without easily drying on the face. Instantly, fresh and dry skin becomes more calming & less visible with this Vitaronic Gel Cream.

 ***

Setelah kurang lebih 2 minggu menggunakan rangkaian SNP Prep ini, aku merasa kulit jadi lebih kenyal, cerah, lembut, dan tidak mudah jerawatan/bruntusan. Yang aku notice banget adalah bruntusan berkurang, kalau ada jerawat lebih cepat sembuhnya, kulit lebih halus, ga mudah kemerahan, dan lebih elastis. Untuk mengurangi tanda penuaan masih belum terlalu terlihat, tapi aku notice kalau fine lines dan dark spot, sedikit tersamarkan. 

After about 2 weeks of using this series of SNP Prep, I feel that my skin is more supple, brighter, softer, and not prone to breakouts. What I really notice is that the breakouts are less, if there are pimples healed faster, the skin is smoother, doesn't get red easily, and is more elastic. In order to reduce the signs of aging it is still not very visible, but I noticed that the fine lines and dark spots are slightly blurred



Overall, aku suka banget sama semua produk SNP Prep ini, terutama yang aku review diatas, karena semuanya benar-benar nyaman di kulit, ringan, dan cocok banget dipakai kalau habis panas-panasan atau beraktivitas. Aku sendiri menggunakannya pas pagi hari sebelum beraktivitas karena kalau malam aku cuma pakai sheet mask aja belakangan ini. 

Overall, I really like all these SNP Prep products, especially the ones I reviewed above, because all of them are really comfortable on the skin, light, and really suitable for use when they're hot or active. I myself use it in the morning before doing activities because at night I only use sheet masks lately


Kalau digunakan pagi hari, jangan lupa lapisi dengan sunscreen agar wajah tetap terlindung dari sinar UV. Ketika pakai rangkaian SNP Prep ini, sampai sore pun kulit aku ga mudah berminyak dan tetap lembab seharian. So, aku highly recommend kalian untuk coba :)

If used in the morning, don't forget to coat it with sunscreen so that your face is protected from UV rays. When using this series of SNP Prep, even in the evening my skin doesn't get oily easily and stays moist all day long. So, I highly recommend you to try :).



Where to buy: 






Jangan lupa juga follow instagram mereka di @snpofficial.id untuk tahu promo menarik dari SNP. 

Don't forget to follow instagram @snpofficial.id to know promo from SNP.






You May Also Like

0 komentar

Thankyou for visiting my blog :) Don't forget to click notify me, if you want to comment this post and I will reply it soon ^^

PENTING!!! Mohon untuk tidak meninggalkan link hidup saat berkomentar. Komentar yang berisi link hidup, spam, promosi & jualan akan di hapus. Thankyou